Friday, May 9, 2008

PERLUKAH TERIMA HASIL PENCIPLAKAN?

Kenapa masih ada lagi penciplak wujud di muka bumi ni? Apa manfaat mereka dilahirkan? Untuk menjadi penciplak karya orang? Macam itu ke? Saya harap tiada sesiapa yang terasa sebab saya tak maksudkan dekat sesiapa pun. Mungkin ini ‘STORY IDEA’ saya ke?Percaya ke?haha.

Zaman sekarang ni, nak buat ‘hitam putih’ pun tak boleh jugak. Apatah lagi guna cara pos untuk diri sendiri. Sebab memang mereka boleh ciplak jugak. Kalau tak, takkan mereka senang-senang terima skrip budak mentah macam saya.

Kenapa ‘TAMAK’ sangat mereka ni? Susah sangat ke nak cari ilham sendiri? Lagi teruk, mereka yang marahkan orang menciplak karya mereka, tetapi mereka sendiri yang menciplak karya orang. Lawak sungguh. Siap cerita dekat orang lagi SI DIA suka ciplak karya orang, tapi SI DIA pun penciplak.

SAYA NAK INGATKAN SEKALI LAGI… JANGAN MARAH HA. BAK KATA PEPATAH AKU “SIAPA YANG MAKAN NASI, DIALAH YANG MAKAN NASI”. PAHAM-PAHAM SENDIRI DAH LA..

No comments: